Konsument poszkodowany przez Sklep Internetowy

Konsument poszkodowany przez sklep internetowy

W dobie internetu zakupy dokonywane online stają się codziennością. Skala ta wzrosła dodatkowo ze względu na pandemię, która spowodowała ograniczenia w zakupach dokonywanych w sklepach stacjonarnych. Zakupy w sklepach internetowych zawsze są obarczone wyższym ryzykiem, a to z tego względu, że często najpierw realizujemy zapłatę, a dopiero w dalszej kolejności oczekujemy na realizację zamówienia. Z tego powodu konsument musi zachować szczególną czujność i w miarę  możliwości weryfikować informacje i opinie, które są dostępne w internecie na temat danego sprzedawcy. Oczywiście są sytuacje, że nawet pomimo zachowania należytej staranności przez kupującego może paść on ofiarą oszustwa. W ostatnim czasie można zaobserwować coraz więcej sklepów, które bazując na łatwowierności konsumentów, nie wywiązują się z umowy albo mówiąc wprost – dopuszczają się oszustwa. Warto w takiej sytuacji znać swoje prawa i dochodzić od nierzetelnego sprzedawcy zwrotu wpłaconych pieniędzy.  

Scroll to Top